Reklamation

Reklamation_1.jpg

Reklamation

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til Købeloven på alle varer købt hos Loukrudt. Loukrudts reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet (se information under selve produktet). Husk også at der ofte er sammenhæng mellem pris og kvalitet, og at der på visse varer må forventes slidtage ved jævnlig brug over tid.

For at kunne bevare en sagshistorik modtages reklamationer udelukkende pr. mail info@loukrudt.dk - og ikke via SMS eller sociale medier (Facebook eller Instagram).

Sådan reklamerer du over en beskadiget eller ødelagt vare:

Send Loukrudt en mail på info@loukrudt.dk hvori du angiver følgende:
a. Ordrenummer.
b. Dit fulde navn. 
c. Fulde navn på den, der har bestilt varen, hvis det ikke er dig selv. 
d. Beskrivelse af problemet med varen. 
e. Beskriv hvordan varen har været benyttet.
f. Medsend billede eller video af problemet.

Reklamationsprocessen

Når din mail er modtaget, vil Loukrudt hurtigst muligt svare på din henvendelse og evt. stille opklarende spørgsmål. Herefter vil reklamationsinformationer samt fotos videresendes/oprettes som reklamationssag hos aktuel leverandør. Loukrudt vender retur med en afklaring så hurtigt det kan lade sig gøre. Ekspeditionstiden er typisk 1-5 hverdage, men undtagelser kan forekomme.

Herefter vurderes det, om der skal fremsendes en ny vare, eller om der skal gives et afslag på købet. Hvis der aftales et afslag på varen, vil Loukrudt efter kundens valg enten oprette en Loukrudt konto* eller tilbageføre tilgodehavende til købers bankkonto, via betalingsudbyderen ePay. Afhængig af, om der er betalt med debit - eller kreditkort, og afhængig af betingelserne i kundens eget pengeinstitut, vil der gå 1-30 dage derefter før pengene er retur på kundens konto. 

OBS! Af hensyn til datasikkerhed og som forebyggelse af svindel, er det ikke muligt at få overført penge på anden vis end ved returnering af beløb til købers konto.  

* Loukrudt konto: Ønsker kunden ikke pengene ført retur til købers konto, kan der oprettes en 'Loukrudt konto' på tilgodehavendet. Pengene sættes ind på en konto på hjemmesiden, og der kan siden shoppes med disse midler. Beløbet på kontoen kan bruges på alle varer, dog ikke på fragt.

Ved reklamation hvor varen skal returneres, vil Loukrudt sende en returlabel via mail. Kunden oppebærer det fulde ansvar for at varen ikke beskadiges yderligere under transporten til Loukrudt, hvorfor alle varer bør sendes forsvarligt indpakket.

Pakken sendes til:
Loukrudt
Sivlandvænget 3
5260 Odense S

Reklamation og fejlpluk

I nogle tilfælde fremsendes en erstatningsvare førend den beskadigede eller fejlplukkede vare er modtaget hos Loukrudt. Der vil i de fleste tilfælde medsendes en returlabel til den beskadigede vare. Ved indlevering af denne i PakkeShop er det vigtigt, at kunden gemmer kvittering på indlevering. Er den beskadigede vare ikke modtaget senest 14 dage efter den nye vares ankomst, vil kunden blive faktureret for den nye vare, hvis ikke kvittering for indlevering kan fremvises. 

Husk også gerne:
Vi har fuld forståelse for hvor frustrerende det kan være at modtage en vare, der er beskadiget eller ikke virker efter hensigten. Men når du skriver din mail, så tænk gerne på at der sidder rigtige mennesker i den anden ende. Vi lover dig, at vi altid bestræber os på at levere den bedst mulige kundeservice, og vi vil altid gerne hjælpe. 

Se også vores Generelle Handelsbetingelser.

Vi håber at se dig en anden gang i Loukrudt Land.
Kh. Louise og Team Loukrudt.